Home

Griekenland
Griekse Gids

Vakantie Experts

Griekenland | Rondreis door de Peloponnesos (4)

8 Augustus 2015
Dag : Zaterdag
Aantal km : 121 km
Weer : 36 graden

Accommodatie : Apollon Hotel

Vandaag gaan we weer weg en naar een andere locatie. We gaan nu naar Patras toe. Vanmorgen om 07.30 uur opgestaan en om 08.00 uur ontbijt. Dat was natuurlijk lekker. We gingen weer naar de kamer toe om de laatste dingen in te pakken en klaar te maken voor vertrek. Het hotel was verders perfect. Ziet er goed en onderhouden uit. En de service is ook goed, leuke mensen en aardige mensen.

Route voor vandaag, Katakolo naar Patras

We vertrekken van uit Katakolo

Pas op speed camera!

Veel groente en fruit kraampjes langs de weg

We gingen om 09.30 uur weg. We gaan eerst een mast, Patra Aroi bezoeken en komen dan ook langs Patra Dassyllio deze locaties liggen in Patras en we hebben dan ook een mooi uitzicht, hier waren we ongeveer 11.15 uur. Daarna gingen we 11.45 uur weer verder.

Het uitzicht over een deel van Patra

Het uitzicht op Patra Aroi

Ons hotel staat dicht bij de Rion-Antirion bridge

Als het je er niet overheen kan met de auto, dan er maar onder door !

Patra - Aroi, radio tv zendinstallatie

Patra - Dassyllio, radio tv zendinstallatie

Daarna gingen we verder naar het hotel toe, om 12.00 uur waren we onderaan de berg. Via kleine wegen en veel bochten kwamen we rond 12.30 uur aan bij het hotel. Daar hebben we eerst even in ge-checkt. We gingen om 13.30 uur op stap. Daarna gingen we even wat eten. Bij toeval zit hier een cafe.-restaurant en een tankstation in de buurt. We hebben een broodje en wat drinken gehad. Daarna gingen we wat rond lopen. We moeten nu iets meer doen dan anders, want morgen gaan we hier al weer weg. We zitten ook vlak bij een fort, en een brug die de Penepolese verbind met het vaste land. Wel een mooie brug om te zien. Je kan er ook overheen lopen. Misschien doen we dat nog wel even maar niet tot het eind.

Het fort heet Rhion Fortress. Daar zijn we even in geweest. We hadden nog een uur. Maar dat lukte wel. Je had ook een mooi uitzicht over de de Rion-Antirion bridge. Daarna gingen we verder lopen. We hebben de brug ook belopen, tot de helft. Je kan beneden de brug langs het water ook nog even lopen. Dat hebben we ook gedaan. En het was overigens weer lekker warm, daarna nog wat gedronken en ook ijsco gehad.

The Rhion Fortress met op de achtergrond de Rion-Antirion bridge

Rhion Fortress

Apollon hotel

De Rion-Antirion Bridge (website: www.gefyra.gr)

We zijn de brug op gegaan en gelopen naar de eerste pilaar

Links op de foto het Rhion Fortress

Na de wandeltocht hebben we wel een ijsje verdient

Apollon hotel

Toen gingen we weer terug naar het hotel toe. Rond 17.15 uur waren weer bij het hotel. Daar hebben we ons even wat opgefrist. Rond 18.45 gingen we wat eten. We gaan weer naar hetzelfde restaurant toe waar we vanmiddag ook zaten. We hebben weer een broodje en wat drinken gehad. Daarna gingen we zwemmen vlakbij de brug. Dit was om 19.15 uur. Het water was erg koud, maar even doorbijten en toen was het weer oke. Het scheelt wel 10 graden met wat we gewend waren ! Er was ook een drone die foto’s maakte van een bepaalde hoogte. Een man vlak achter ons die liet een drone omhoog gaan met foto camera of film. Maar die vloog boven de brug helemaal. En de drone stond ook mooi stil. Dat vergt wel enige oefening om dit te kunnen.
We hebben ook een stukje van de zonsondergang gezien en foto’s gemaakt natuurlijk. Daarna gingen we weer naar ons hotel toe. Daar hebben we het verhaal even gemaakt en lekker gedoucht. Morgen gaan we hier al weer weg. Dan gaan we richting Megara

We hebben nog effe gezwommen, al was het water ijskoud Brrrr

De Rion-Antirion Bridge

De Rion-Antirion Bridge met op de voorgrond het Rhion Fortress

9 Augustus 2015
Dag : Zondag
Aantal km : 159 km
Weer : 37 graden

Accommodatie : Hotel Cokkinis

Vandaag gaan we weer naar een andere plaats. We hebben onderweg nog 1 tussenstop anders werd de afstand te groot. We stonden vanmorgen om 07.30 uur op en 08.00 uur hadden we ontbijt besteld. Dit werd apart voor ons klaargezet, we waren ook de enige. Het was voldoende en later bleek dat we voor 1 extra orange juice moesten bijbetalen ! Maar goed, dat geeft niets.  Nadat we het ontbijt hadden opgegeten gingen we weer naar onze kamer toe. Daar hebben we nog even wat spullen bij elkaar gezocht en gingen we uit checken. We hadden inmiddels al wat in de auto gedaan. We gingen om 09.15 uur weg.

Route voor vandaag, Patras naar Megara

We gaan eerst nog even tanken, want het station stond voor onze deur zullen we maar zeggen. We hebben de tank niet helemaal volgedaan. Want we hoeven hem ook maar half terug te leveren. Hij was ook half vol. Dus voor € 20 de tank volgedaan.

Toen was het tijd om op pad te gaan en nog even de laatste blikken van de brug en Patras gingen we de snelweg op richting Athene. We moesten als snel tol betalen a € 2,50 Onderweg waren veeeeeeel werkzaamheden bezig, vele afzettingen van wegen en rijstroken. Ze waren bezig met tunnels graven etc.. Die € 2,50 mogen we wel terug hebben ! Na een tijdje gingen we even van de weg af, dit was om 10.45 uur. Hier was een groot weg restaurant. Hier hebben we koffie en een koekje genomen (kleine traktatie voor ons zelf) Hier zijn we rond een half uurtje geweest. Dus we gingen om 11.15 uur weer op pad. Na een kwartiertje moesten we al weer toll betalen, dit was nu € 1,80

Weg restaurant

Tolweg 2 euro en 50 cent!

Uiteindelijk kwamen we rond 11.50 uur aan in Hotel Cokkins. We moesten nog even wachten, dus we kregen wat drinken aangeboden. De kamer was nog niet klaar. Daarna konden we de kamer in en gingen we eerst even wat rusten, afkoelen etc. Daarna gingen we even op verkenning van de omgeving. We hebben ook wat patat gehad en drinken. Daarna gingen we zwemmen en relaxen op het zonnebed. We zijn ook weer een beetje verkleurd. Het wil hier wel verbranden ook al zit je in de schaduw. En als je in het water bent dan verbrand je natuurlijk ook wel makkelijker.

Hotel Cokkins, een kamer met balkon

Hier hebben we ook gezwommen

Rond 17.00 uur waren we weer terug op de kamer, even douchen en bijkomen. En we zijn ook bezig geweest met de koffer her in te delen voor vertrek. Rond 18.30 uur gingen we even wat eten, Pork souvlaki en drinken en koffie na. Rond 20.15 uur waren we weer terug op de kamer, hier hebben we het verhaal even gedaan en de boekhouding en even met thuisfront ge-face timed. Nog even met de koffer bezig geweest en nog wat drinken en nog even wat rond wandelen. Er is her verder niet veel te doen

Zonsondergang achter de bergen die we helaas niet goed konden zien

10 Augustus 2015
Dag : Maandag
Aantal km : 73 km
Weer : 37 graden in Athene en 22 graden in Drachten

Accommodatie :Stal 59 Drachten

Vandaag gaan we weer naar huis toe. Onze vlucht gaat om 13.35 uur van het vliegveld Athene. We staan vanmorgen om 07.30 uur op en 08.00 uur ontbijt. Daarna uit checken, en gaan om 09.35 uur weg, dan begint het laatste stukje van de reis met de huurauto. Onderweg hadden we ook 2 toll posten. De 1ste toll post was om 10.00 uur en kost € 2,10. De 2de toll post was om 10.05 uur en kost € 2,80. en waren dus al ± € 5 kwijt binnen 32 km ! Ze weten het geld wel binnen te halen zo.

We moeten de auto inleveren bij de verhuur maatschappij Auto Uniun. En rijden met een boog om Athene heen om zo bij het verhuurbedrijf te komen. Zij brengen ons met een shuttle busje naar het vliegveld.

Route voor vandaag, Megara - Auto Union Car Rentel naar Athene.

We waren om ongeveer om 10.30 uur bij Auto Union. Daar hebben we de auto ingeleverd. Ze hebben de auto nog even bekeken en het was verder prima. We hebben voor de zekerheid even een foto gemaakt van de hoeveelheid benzine wat er in zit. We moesten even wachten op het busje welke ons naar het vliegveld brengt.

Maar dat duurde niet lang. We stapten in en we moesten nog even wachten want er moesten nog een paar mensen mee. Na ongeveer 15 minuten kwamen we op het vliegveld aan. We gaan naar de vertrekhallen toe. We hebben eerst even ingecheckt bij de KLM balie. Dat ging goed natuurlijk. Daarna de bagage afleveren. Het gewicht van de bagage was in orde. Alles afgeleverd en in-gecheckt. Het vliegtuig vertrekt op tijd. Dus nu nog even wat drinken en wachten tot dat het vliegtuig vertrekt.

We gingen op zoek naar ene bakje koffie en wat erbij. Dat is gelukt. Toen we dit op hadden gingen we richting de gate. We moesten naar B13. We waren er vlakbij. Even door de handbagage check en toen waren we ook bij de gate. Hepke moesten even gefouilleerd worden, maar was niets aan de hand. Daarna nog even wachten en we konden het vliegtuig in. Toen iedereen zat kregen we te horen dat het nog een half uur zou kunnen duren voordat we weg konden. Het was erg druk in de lucht van Athene naar Amsterdam. Maar uiteindelijk konden we binnen 10 minuten al weg. Alles ging goed.

Bron: Flightradar24

Klaar om optestijgen van vliegveld Athene

De laatste blikken van Griekenland

Hotsnackje en drinken

Kleine muffin met thee

Bron: Flightradar24

Klaar maken voor de landing op Schiphol

Bron: Flightradar24: We zijn geland

Uiteindelijk waren we ook nog eens 10 minuten eerder in Amsterdam. Maar we hebben dat weer verloren bij de bagage band. We konden gewoon doorlopen naar de bagage band en we moesten daar nog wel even wachten voordat de bagage kwam. Maar uiteindelijk is de bagage in zicht.

Het is goed aangekomen allemaal, niets stuk of gebroken. Toen we alles hadden gingen we door de deuren, maar er stond niemand op ons te wachten hahaha. We gingen naar P2 toe, waar onze auto stond. Op de afdeling Cow, rij 111. Daar stond onze auto. Alles is nog heel en we kunnen weg. Nog een spannend item om nog uit de parkeergarage te komen. We doen de credit card in de bijbehorende apparaat en dan maar afwachten. Maar het is gelukt. De slagboom ging omhoog. We kunnen weg. We gaan naar Sibbele zijn ouders toe om daar wat te eten en bij te praten. Alles is goed gegaan onderweg. TomTom heeft ons weer geholpen en dat ging goed natuurlijk. Daarna gingen we naar Drachten toe. Nog even een beetje uitpakken en douchen en maar op bed. Alles was nog goed in huis, geen problemen gezien of geconstateerd.

Dit was natuurlijk weer een geslaagde vakantie.