Home

Aantal km : 131,4 km
Weer : 32 graden, zonnig en beetje bewolkt

Accommodatie : Hotel Ristorante La Conchiglia

Vandaag begint onze reis. We vertrekken om 01:45 uur uit Drachten. Onze vlucht is om 06:40 uur. We hebben alles zo goed mogelijk ingepakt en de reis kan beginnen. We moeten inderdaad heel vroeg weg, maar dan hebben we in SardiniŽ meer tijd. We rijden eerst naar Schiphol toe waar we onze auto dit keer bij Central Parking en dan m.b.v. de shuttle service van hun. Dit hebben we op aanraden van het reisbureau gedaan. Dit voldeed goed. Er stond inderdaad een shuttle bus voor ons klaar en we konden gelijk instappen. We moesten wel de sleutel afleveren i.v.m.  het verzetten van de auto. We hebben de km stand opgenomen, het zal wel goed komen... We werden voor de deur van Shiphol afgezet. Hier moeten we ook weer op de terugkomst naar toe. Op de terugweg vertrekhal P3 aanhouden en dan uit gang C. Moet goed komen.

05:45 uur, ons vliegtuig van Transavia staat al klaar !

Op Schiphol aangekomen gingen we de incheck balie opzoeken. Het bleek hier erg druk te zijn. We moesten een tijdje in de rij staan. Toen waren wij aan de beurt en konden we inchecken. We hadden al een stoelnummer. Daarna door de douane heen, hier was het niet druk dus we konden zo doorlopen ! Alles moest uit de rugzak, laptop, ipad etc. Daarna door de scan en Sibbele nog even gefouilleerd. Het bleek loos alarm te zijn. Daarna gingen we wat eten en drinken opzoeken. We hebben een broodje ham en een ijsthee gehad. Hier waren we wel aan toe. Daarna gingen we langzamerhand richting de gate, D83. Het was hier nog niet druk. We hebben hier even gewacht en we zijn naar de WC geweest. We gingen als eerste het vliegtuig in. En daarna nog even wachten tot dat iedereen aan boord was. Het vliegtuig vertrok op tijd.

06:54 uur

07:45 uur, De Franse Alpen de toppen nog bedekt met sneeuw

08:55 uur, we zijn geland en lopen naar de ontvangsthal...

We landen om 08:55 uur op vliegveld van Olbia. Daarna gingen we lopend uit het vliegtuig. We moesten nu onze bagage opzoeken. Dit ging niet helemaal vlekkeloos zoals we verwachten van Schiphol. We moesten naar bagage belt 2 en er kwamen ongeveer 10 koffers en toen was het poef de bagage band houdt er mee op. Monteurs erbij en we moesten uiteindelijk naar bagage belt 3. Hier ging het beter en uiteindelijk hadden we onze koffers. Dit duurde al met al een drie kwartier. Daarna moesten we op zoek naar Locauto (rental cars) We moesten even naar buiten en toen na 50 meter weer naar binnen. De warmte kwam je te gemoed zodra je de deur van het vliegveld open gaat. Het was dus lekker warm ! Toen we bij de rental cars aankwamen na 50 meter dachten we O jee, wat een rij. Dus wij als goede burgers achteraan sluiten en uiteindelijk na een uur wachten kregen we de sleutels in handen ! Hehe. Achter ons was nog zoín rij..dus de laatsten moesten ook nog een uurtje wachten !

We gingen naar de auto toe en we werden begeleid door een medewerker die ons de auto liet zien. Daarna nog even handtekening plaatsen op de Ipad en we konden gaan ! De vakantie is nu echt begonnen. We hebben alles geÔnstalleerd in de auto en de navigatie idem. Overigens hebben we ook navigatie in de auto. We hebben wel een mooie auto. We hebben een grote unlock sleutel die je in een gleuf moet stoppen en dan unlockt hij alles en dan op start drukken ! Als je de auto wilt stoppen dan druk je op stop en trek je de key eruit ! Net een magnetron maaltijd, hahaha.. Dus een moderne auto. We hebben onze eerst stop ingetikt. En hoe kan het ook anders dit is een supermarkt ! We gingen uiteindelijk om 10:50 uur weg en ongeveer om 11:05 kwamen we bij de supermarkt aan. Dit hadden we al in de navigatie staan. Hier hebben we wat water, drinken, chips, fruit gekocht voor onderweg om wat te nuttigen. Vooral drinken !

Daarna gingen we richting Punta Coda Cavallo. Hier hadden we een mooi uitzicht naar Isola Proratora. We hebben hier wat rondgelopen en foto en film gemaakt.  Heel toevallig :-) stond hier ook een mast van de RAI (Radiotelevisione Italiana). Al met al zijn we hier 20 minuten geweest. Het was overigens prachtig weer, graadje of 32 !

Punta Coda Cavallo/Isola Proratora

Punta Coda Cavallo

RAI WAY Saint Teodore

Onderweg hebben we eerst even koffie gedronken bij een lokaal tankstation. twee Cappuccino voor Ä 3,- Daarna nog een lekkere ijsco gehad. We waren hier rond om 12:30 uur. We gingen uiteindelijk om 13:00 uur verder. Toen we dit lekker op hadden gingen we naar ons tweede punt Capo Comino. We gaan om 13:00 uur weg. We waren om ongeveer 14:00 uur bij Capo Comino. Het was hier 32 graden. Hier staat een mast en een klooster op een berg. We kwamen een eind maar het eind haalden we niet. Daarna gingen we weer terug. Onderweg nog wel fotoís gemaakt van strand etc. Hierna gingen we rechtstreeks naar Cala Gonone. Hier was ons eerste hotel. We moesten over de berg en we daalden af met haarspeld bochten. Dit was wel spannend natuurlijk. Onderweg hebben we even gestopt met overzicht van Cala Gonone. Was een mooi uitzicht.

Capo Comino

Onderweg naar onze eindbestemming voor vandaag, Cala Gonone

Uitzicht over Cala Gonone

We gingen zigzaggend naar beneden. Spannend ! daarna gingen we naar het hotel toe, maar daar konden we niet even staan. We gingen naar het zuster hotel toe, daar hebben we de auto geparkeerd en we liepen naar ons eigen hotel toe. Hier hebben we ingecheckt en we kregen een kaartje voor de auto welke bij de auto moest blijven. Dus na de bagage gingen we eerst weer terug lopen naar de auto toe waar we de rest hebben gehaald en het juiste parkeerkaartje neergelegd. Toen weer terug lopen en daarna alles wat uitpakken en opruimen. Toen hebben we ons welkomstdrankje gehad en gingen we de buurt even bekijken.

Hotel Ristorante La Conchiglia

We gingen om 17:30 uur weg van het hotel. En uiteindelijk kwamen 20:30 uur weer terug op de kamer. We hebben onderweg wat gegeten en een lekkere Italiaanse ijscoupe gehad. Dit was lekker. Daarna dus weer naar het hotel toe, waar we hebben gedoucht en het verhaal hebben geschreven. Morgen hebben we een vrij te besteden dag. Dus wat dat gaat worden, lezen jullie morgen weer.

Even genieten van het uitzicht

Kerk, Pizza Madonna Del Mare

Kerk, Pizza Madonna Del Mare van binnen..

Nog even wat drinken op het terras voor ons hotel

Het reisverslag op maken voor vandaag

30 Juli 2018

Dag : Maandag
Aantal km : 101,5 km
Weer : 32 graden

Accommodatie : Hotel Ristorante La Conchiglia

Vandaag gaan we op pad. Vanmorgen om 08:00 uur opgestaan en klaar gemaakt voor ontbijt. Om 08:30 uur gingen we naar beneden toe. Het ontbijt zag er goed uit. Je kon heel wat kiezen. Prima dus. We hebben hier ongeveer een uurtje gezeten al met al lekker rustig aan gedaan. We gingen omstreeks 10:00 uur van de kamer. We moesten naar onze auto lopen. Het was weer mooi weer vandaag ! Bij de auto aangekomen gingen we rond 10:15 uur weg. We hebben TomTom  ingesteld op Monte Ortobene.

Onderweg moesten we door een tunnel heen, hiervoor konden we de auto nog even parkeren. Hier hadden we een uitzicht over Cale Gonone. Dit was ongeveer 10:30 uur. Je kon hier ook wat drinken (hebben we niet gedaan, net ontbijt op) Rond 10:55 gingen we weer verder. Onze eind bestemming was Monte Ortobene, dit was een park c.q. speeltuin. Hier stond ook een Jezus beeld. En er stonden natuurlijk ook veel masten. Dit alles op 895 meter hoogte. We waren hier om 11:45 uur en het was toen 29 graden. Hier hebben we de auto even geparkeerd. En we hebben hier eerst een broodje opgegeten bij een kerkje. Diverse fotoís gemaakt daar natuurlijk.

Onderweg nog even een foto stop bij Monte Longij

Uitzicht over Cala Gonone

Kleine vertraging op de route !

We hebben het gehaald, staan nu boven de Monte Ortobene - Nuoro

Kerkje San Giovanni Gualberto uit 1958

Kerkje San Giovanni Gualberto van binnen

Nu eerst even drinken...

Daarna gingen we richting de masten, konden vrij rondlopen en we werden niet aangesproken door mensen. Vervolgens gingen we terug naar het park waar we wat dronken op een terrasje aldaar. Daarna gingen we naar het bronzen Christus beeld. Hier ook diverse fotoís en film gemaakt. Daar hebben we ook wat fruit genomen. Om 14:15 uur kwamen we weer terug bij de auto. We gingen toen ook weer verder. We hebben onderweg nog wat diverse stops gehad en genoten van het uitzicht.

Statua del Redentore, bronzen Christus uit 1901

The Statue of Christ the Redeemer 1901

Nog even op de foto met de zendmasten op de achtergrond van Monte Ortobene !

Hier staan ook souvenirs tentjes....

We gingen weer terug naar beneden en we vervolgden onze reis. Onderweg gingen we eerst even naar een supermarkt toe (deze was op de weg naar onze volgende bestemming) Hier hebben we wat drinken, yoghurt en fruit gekocht. Daarna gingen we naar onze bestemming toe. Dit was een klein mastje. Dit was in Dorgali/La Costa/Cala Gonone. Hier ook weer diverse fotoís gemaakt. We waren hier om 11:10 uur. Daarna gingen we weer richting ons hotel. Maar voordat we dat deden gingen we nog even een stukje langs de kust rijden, hadden we dat maar niet gedaan, want links en rechts stonden autoís geparkeerd. Je kon hier natuurlijk ook zwemmen in de zee maar daarvoor moest je wel een stukje lopen. Dus vandaar dat je links en rechts autoís had. Het was dus gezellig druk. Je kon daar net tussen door met je auto. Op het eind van de weg (liep dood)  kon je dus nog net keren. Dus maar weer terug gegaan. Onderweg nog even gestopt om diverse fotoís gemaakt (kustlijn)

Cala Gonone/ Orosei

Cala Gonone

Onderweg nog even naar de supermarkt

Uiteindelijk waren we rond 17:00 uur thuis. Hier hebben we even gerust en  bijgekomen. En daarna gingen we rond 18:00 uur weer op pad. We gingen wat souvenirs kopen en we hebben een nieuw hoedje op de kop :-) getikt ! 2 voor  Ä 20,-

Het terras voor het hotel...

Haven en strand van Cala Gonone

Nog even een souvenirtje kopen

Daarna richting het hotel, hier hebben we op het terras wat gedronken en uiteindelijk ook een pizza gehad. Was lekker. We waren rond 20:00 uur terug op de kamer. Hier hebben we het verslag even gemaakt en even lekker douchen. Daarna nog wat nachtfotoís gemaakt en een lekkere ijsco.  Morgen vertrekken we hier weer. We gaan dan richting het Zuiden, de hoofdstad (1 van de) Cagliari. Hier verblijven we 4 nachten

31 Juli 2018

Dag : Dinsdag
Aantal km : 212,6 km
Weer : 33 graden

Accommodatie : Hotel Califfo

Vandaag gaan we weer verder met onze reis. We gaan naar Hotel Califfo,  vlakbij Cagliari. We gaan dit keer om 07:30 uur van bed. Om 08:00 uur gingen we weer naar ons ontbijt toe. Was weer lekker. Daarna gingen we de koffer verder inpakken. Was natuurlijk zo gedaan. Daarna gingen we even vragen dat we onze koffers even tijdelijk bij de receptie achter kunnen laten, dan kunnen wij de auto even halen. Deze staat bij hun zuster hotel. Dus wij er naar toe lopen en de auto opgehaald. Bij het hotel aangekomen de koffers erin gedaan en even bedankt gezegd voor de goede zorgen. Daarna gingen we onze weg vervolgen. Uiteindelijk gingen we om uur 09:45 uur weg. Het was toen 32 graden.

Hotel Ristorante La Conchiglia, een goed verzorgd ontbijt.

Onze eerst stop was in Arbatax, The Red Rocks Hier waren rots formaties en in een mooie kleur rood weergegeven. Het was er lekker warm. We kwamen hier om 11:30 uur aan. Toen we dit bezocht hadden gingen we even wat verfrissends nemen, een smoothie. Toen we dit op hadden gingen we ons broodje nog even opeten. We gingen om 12:45 uur weer verder met onze reis.

Imposante bergen

Wel op letten !

De afslag naar Arbatax, The Red Rocks

Arbatax, The Red Rocks

Onze volgende stop is een mast die we onderweg tegen komen. Deze staat in Villaputzu/Bruncu Ventura. Hier waren we om 14:00 uur. Hier hebben we een stukje auto gereden naar boven toe, maar het laatste stukje hebben we gelopen. Dat kon niet met de auto ! Om 14:40 uur gingen we weer weg. Onderweg hebben we nog even getankt bij ENI, (tankstation in ItaliŽ) Hier moesten we Servito betalen ! een soort van  service kosten. Dit wisten we wel, maar we moesten toch tanken. Het voorraam werd wel schoongemaakt. Dus de volgende keer niet langs de snelweg tanken. Als het niet lukt dan maar wel. We houden het in de gaten. Hier hebben we ook nog een ijsco gehad. Daarna doorgereden naar onze locatie. Maar eerst even boodschappen gedaan in een supermarkt. Dit keer PEM Club. Was natuurlijk wel goed. Later blijkt dat we dus een Spar hebben vlakbij het hotel :-) Daarna gingen we naar ons hotel toe. Hier waren we om 16:30 uur. Even inchecken en even bijkomen. Daarna ons welkomstdrankje genuttigd en toe even wat rond lopen rond het hotel.

Villaputzu/Bruncu Ventura

We zijn er bijna, Cagliari !

Onderweg hebben we nog even getankt bij ENI met Servito !

Hier even boodschappen gehaald....

We gaan dit keer bij een pizzeria gegeten. Dit was ook vlakbij ons hotel waar de Spar ook staat. Dit was wel lekker natuurlijk. Daarna weer terug naar het hotel toe, waar we het verslag hebben gemaakt en nog wat hebben gedronken. We waren rond 21:00 uur weer terug op onze kamer !