Home

10 November 2012

Dag : Zaterdag
Weer : grijs weer

Vandaag is het dan zover. We gaan op vakantie. De ouders van Sibbele brengen ons naar het vliegveld toe. We gingen rond 08.40 uur weg. Onderweg bij Hoorn kwamen we weg werkzaamheden tegen. Dat duurde ongeveer 20 minuten. Maar desalniettemin kwamen we mooi op tijd aan bij Schiphol.

We hebben de auto geparkeerd en toen naar de balie om de koffers weg te brengen. Het was niet druk in de rij van Cathay Pacific. Nadat de koffers weggebracht waren gingen we nog even een bakje koffie drinken. Toen we dit op hadden was het tijd om langs de douane te gaan. Maar voordat we dat gingen doen eerst even afscheid nemen. Daarna naar de gate toe lopen. Daar aangekomen moesten we natuurlijk de laptop, broekriem etc allemaal afdoen en apart op de band leggen. Daarna door de body scan. En toen je daar stond hands-up..en er werd een scan van je gemaakt. Dit ging goed. Daarna het vliegtuig in en gereed maken voor vertrek naar Hong Kong. Hier komen we Zondag ochtend rond 06.30 aan (lokale tijd)

Amsterdam - Schiphol:  Distance to destination (Hong Kong) 9284 km met Cathay Pacific Airlines

Onderweg naar Hong Kong (China) Het film aanbod tijdens de vlucht

11 November 2012

Dag : Zondag
Weer : 24 graden en zon/bewolkt

Accommodatie : The Royal View Hotel Hong Kong

We hebben een goede vlucht gehad. Het ging allemaal wel vanzelf zullen we maar zeggen. We hebben 3 films bekeken, en wat gerust cq wat geslapen. We kwamen rond 06.30 uur (lokale tijd) in Hong Kong aan. Het werd een beetje licht. We hoeven alleen maar langs de immigratiedienst en we hoeven de koffers niet op te halen. Als het goed is worden die door gelabeld naar Cairns, onze eind bestemming. Maar dat zien we morgen weer, want dan weten we meer dat het gelukt is.

Vliegveld in Hong Kong

Alles ging goed en we waren rond 07.00 uur door de douane heen. Ging allemaal goed. De ouders van Sibbele even kort gebeld om te laten weten dat we goed zijn aangekomen. Daarna hebben we geld gepind voor de taxi rit naar hotel en straks naar de stad toe. Dan maar even opzoek naar een taxi. Toen we daar zo liepen kwamen wel weer wat andere herinneringen naar boven toe. We zijn hier wel eerder geweest en het was nog allemaal zoals toen. Maar goed, opzoek naar een taxi stand plaats. We hebben er natuurlijk 1 gevonden. Wij even vragen welke we moeten hebben. Geen problemen natuurlijk. Bij het hotel aangekomen na een half uurtje rijden gingen we in-checken. Maar we moesten nog even 10 minuten wachten. Daarna de kamer in en even douchen en ca. 3 uurtjes geslapen.

Daarna hebben we wat rondgelopen rond het hotel en hebben besloten dat we naar de stad gaan. We hebben ongeveer rond 5 uren de tijd. We gingen met de taxi naar Tsim ShaTsui. Hier waren we een paar jaar geleden ook met de ouders van Sibbele maar toe bij nacht. We hebben hier wat rond gelopen en wat gegeten. Tevens wat koffie gehad bij Starrbucks.. Daarna zijn we weer richting hotel gegaan. Even bij een lokaal strandje geweest om nog wat foto’s en film te maken. Daarna weer naar het hotel toe om ons op te frissen en nog even rusten voor het vervolg van onze reis naar Cairns. (via Brisbane) Het vliegtuig vertrekt 21.15 uur lokale tijd.

Tsing Ma Brug

Ting Kau Bridge

12 November 2012

Dag : Maandag
Km : 67 km
Weer : Mooi weer, ongeveer 30 graden. Zo nu en dan een bui

Accommodatie : Le Cher Delmonde, Port Douglas

Gisteren hadden we de vlucht van Hong Kong naar Brisbane. De vlucht is goed verlopen, geen problemen. De vlucht had een pauze in Brisbane. Na ongeveer een half uur wachten konden we weer in het vliegtuig stappen. We moesten nog een keer inchecken en weer moest alles gescand worden. Maar goed, het is weer goed gegaan we konden het vliegtuig weer in. We hebben verschillende contouren herkend in het vliegtuig. Wel een mooi gezicht van boven af.
We kwamen rond 11.55 uur op het vliegveld van Cairns aan. Natuurlijk weer langs de immigratie cq douane. Ze hebben een strenger beveiligingsbeleid ingevoerd. Op zich geeft dat niets, maar je bent wel langer onderweg, Toen we dit allemaal gedaan hadden, moest we de koffers nog ophalen. Dit is altijd een spannend moment natuurlijk. Maar het ging goed. Ze kwamen toch nog op de band te liggen ! Ja je weet het maar nooit.

Tussen landing in Brisbane Half uurtje wachten

Onderweg naar Cairns, koraalriffen en zandbanken...

Daarna moesten we de auto halen. Na een leuk gesprek met haar hebben we een auto gekregen. Alles even inspecteren en TomTom installeren (deze doet het gelukkig ook nog) gaan we op reis naar Port Douglas.

Onderweg hebben we al weer diversen lookouuts gehad. Toen we in Port Douglas aankwamen moesten we het hotel opzoeken en inchecken. Het appartement ziet er goed uit. Na alles uitgepakt te hebben gingen we het dorpje maar eens verkennen. We moeten tenslotte ook wat boodschappen in huis hebben voor het ontbijt cq eten. Toen we de winkel uitkwamen regende het aardig. Toen het wat droog was, eerst de boodschappen maar even in het appartement gebracht. Daarna maar even verder wandelen. Dit houden we niet droog, en inderdaad het begon weer te regenen. We waren inmiddels bij 4 Mile Beach aangekomen. Hier gaat 14 november de zonsverduistering plaats vinden. Dus even verkennen de situatie. Maar na een tijdje werd het natuurlijk ook weer droog. Het is wel lekker warm, een graadje of 29.

Port Douglas staat 14 december in het teken van de Eclips. Ze hebben al verscheidende optredens. We hebben dit ook even bekeken en ziet er wel leuk uit. We hebben vanavond pizza gehad. Was ook wel weer eens lekker. Weer eens wat anders dan het vliegtuig eten. Daarna hebben we nog even wat rond gewandeld. We gingen naar ons appartement om nog diverse items te verwerken oa verslag tikken en de foto’s bekijken en te selecteren,

13 November 2012

Dag : Dinsdag
Km : 137 km
Weer : Mooi weer, ongeveer 29 graden. Zo nu en dan een bui

Vandaag gaan we even rijden. Waar we naar toe gaan dat wisten we vanmorgen nog even niet. Maar we willen naar boven richting Cape Tribulation.. We zijn vanochtend vroeg van bed gegaan, rond 04.45 uur omdat we de situatie even willen bekijken voor de eclips morgen. Er waren meer mensen op deze gedachten gekomen. De zon was zo nu en dan te zien maar er was meer bewolking…hopelijk is dat morgen niet het geval.

Na de voorbereiding gingen we naar huis om het ontbijt klaar te maken. Dit was natuurlijk lekker. Na het ontbijt gingen we op pad. Ons doel is om het begin van Cape Tribulation te halen. Uiteindelijk is dit niet gelukt omdat je na Daintree een ferry moet nemen waar je dus moet voor gaan betalen om daar dus te komen. De kosten waren voor een retourtje AUD 25,- (ongeveer EURO 20.)

We gingen eerst naar een mast wat tegenover een Beach lag. Dit was in Mossman. Daarna gingen we naar het strand, Newell Beach. Hier hebben we even wat rond gewandeld. Diverse foto’s en film gemaakt. Er lagen wel veel algen op strand. Maar geen mensen, het is ook een een gewone school dag natuurlijk.

Mossman

Daarna gingen we verder richting Wonga Beach, Hier zag Hepke ook nog een mast staan, maar we moesten wel even een heuvel op.. Dat ging wel goed. De diverse foto’s gemaakt en we gingen weer verder. Daarna wouden we dus naar het begin van Cape Tribulation. Maar we konden dus niet verder aangezien je een ferry moest nemen. Dus gingen we maar naar Daintree toe. Daar was op zich ook niet veel maar je kon er wel veel excursies boeken bv krokodillen, wildlife excursie  en natuurlijk koffie drinken. We hebben hier even een bakje genomen. Toen dit op was gingen we naar een mast bij Osburn Straat. Daarna gingen we even wat rondlopen bij het winkelcentrum. Nog een scenic road genomen, maar dat bleek in het begin asfalt te zijn en later ging dit over naar gravel. Onderweg veel lokale koeien. Was wel leuk om te zien.

Toen we thuis kwamen hebben we wat boodschappen opgeschreven (voor later) en zijn we even richting het strand gelopen. Daar was het al aardig druk ivm de zonsverduistering morgen. Er worden ook wegen afgezet tbv eclips morgen. Op de terugweg zijn we langs het postkantoor geweest om een telefoonkaart mee te nemen. Hiermee kunnen we dus veel goedkoper bellen naar Nederland. Anders zijn we ongeveer € 2 per minuut kwijt ! Daarna de boodschappen gehaald voor vanavond. Na het eten de afwas even gedaan, en daarna nog even langs het strand om te kijken dat er ook wat te doen is. We gaan ons opmaken voor de dag van morgen vroeg. We zullen het meemaken, de Eclips van 2012 in Australië. We hoorden op het journaal dat er in 2028 ook weer een Eclips is maar dan in Sydney, dus wie weet gaan we daar ook weer naar toe.

We gaan vroeg op bed, want het is morgen snel 04.00 uur !! De partial eclips begint om 05.44 uur. De totale is om 06.38 uur. Het einde is om 07.44 uur. Totaal dus 2 uur !

14 November 2012

Dag : Woensdag
Km : 51 km
Weer : Mooi weer, ongeveer 30 graden.

Accommodatie : Le Cher Delmonde, Port Douglas

Vandaag is de totale zonsverduistering in Port Douglas. Op 14-11-2012 !! Vandaag is het eindelijk zover, de Eclips van 2012. We stonden vroeg op, rond 03.45 uur. Daarna aankleden en wat drinken mee…en rond 04.00 uur stonden we op het strand. Het was er al gezellig druk…In de loop van de ochtend werd het alleen maar drukker. We zetten de foto camera op z’n plaats en dan is het maar even wachten. En steeds komen er meer mensen op het strand. Het werd al wat lichterder, en er waren weinig wolken ter plaatse van de zon, dat is een goed teken.

Na gelang het lichter werd, kwamen er ook meer wolken jammer genoeg. Ja, moeder natuur heb je niet in de hand..Je bent er afhankelijk van. Maar desalniettemin was het wel leuk om er naar te kijken. Rond 05.44 uur begon de maan voor de zon te schuiven. Dit hebben we ook op film en foto gezet. Je kon met de eclipsbril die we hadden de vorm van de zon en de maan zien. Rond 06.38 was het dan zover. De maan schuift voor de aarde en de maan zorgt er ook voor dat je dan een totale zonsverduistering krijgt.

05:17 uur

05:35 uur 05:40 uur

06:38 uur

06:40 uur 06:42 uur

Maar het is gelukt ! We hebben de totale zonsverduistering meegemaakt. Wel zo nu en dan een wolk ervoor maar over het algemeen is het gelukt. Toen de maan voor de zon schoof en de totale eclips is er dan zie je de corona van de zon en de diepte van de kraters op de maan. Heel apart gezicht natuurlijk. Ze noemen het de diamond ring. Het werd compleet donker in Port Douglas. Wel apart om mee te maken. Daarna ging de maan zijn pad vervolgen en werd de zon steeds feller en om 07.45 uur was het voorbij.

Toen we op de terugweg waren naar het hotel hebben we even naar Nederland gebeld. Even het verhaal vertellen van hoe en wat. Dat ging natuurlijk goed. Toen dit klaar was gingen we naar huis toe om te eten. We gingen na het eten naar Mossman Grove. Hier kan je een stuk lopen en van het uitzicht genieten. Was niet zo ver, maar wel leuk om te zien. We werden met een shuttle busje naar de Grove gebracht. En vandaar uit kan je vrij lopen. En als je klaar bent dan wacht je op het busje.

Boardwalk

Daarna hebben we nog naar Cooty Beach gegaan en ook nog even naar Flagstaff Hill waar een outlook punt is. Daar hebben we geluncht. Daarna naar huis en hebben we nog wat gewinkeld. Na de winkel zijn we met het eten begonnen. Dit was natuurlijk lekker. Na het eten zijn we begonnen met wat inpakken. Morgen vertrekken we naar Alice Springs, Kings Canyon, Ayers Rock. Het is er wel wat warmer dan in Port Douglas maar dat zien we tzt wel weer. We moeten de auto ook inleveren in Cairns en niet vergeten te tanken natuurlijk. We hebben vanavond ook nog even ge-internet. We hebben een mail gestuurd naar een ieder die dat wou en er een foto bijgedaan van de eclips. De verbinding mocht wel wat sneller maar we konden skypen met video beelden. En dat aan de andere kant van de wereld.

Port Douglas: Flagstaff Hill Even skypen met de familie in Nederland

15 November 2012

Dag : Donderdag
Km : 67 naar Cairns en 12 km in Aysers Rock
Weer : Mooi weer, ongeveer 40 graden.

Accommodatie : Outback Pioneer Hotel, Ayers Rock

Vandaag zijn we in Ayers Rock beland. De dag begon natuurlijk nog in Port Douglas. Daar zijn we vroeg van bed gegaan, aangezien het weer lekker warm was en de airco hadden we niet aan in ons appartement…Dus we stonden rond 06:15 uur naast ons bed !

Hepke heeft een koudje opgelopen, zere keel, hoofdpijn, hoesten. Maar even rustig aan doen, strepsils innemen en genoeg drinken. Komt hopelijk wel weer goed. Hij was wel een beetje zielig vandaag..

We hebben alles opgeruimd nog even ontbijt genomen en uitgecheckt. Daarna ging onze weg weer richting Cairns. Daar hebben we de auto op de desbetreffende plaats gezet en zijn we naar departures gegaan. Daar moesten we even in de rij wachten voordat we aan de beurt waren. Al met al ging dat goed, maar de koffer van Sibbele was te zwaar ! Rond de 24 kg. Die van Hepke was rond de 17 kg. Dus wij moeten dat in Ayers Rock etc maar even bekijken. Ze hebben wat met de cijfers heen en weer geshuffeld en toen kwam het goed. We hebben op vliegveld van Cairns nog even een Solar Eclips krantje gekocht. En wat zagen wij daar ? We staan in de krant.. Is dat niet mooi. Hebben we bewijs dat we er ECHT bij waren…en voor eeuwig vastgelegd voor de historie. In dit zelfde krant lazen we dat er vanaf volgende week maandag een tropische storm Cairns gaat aandoen. Dus we zijn weer mooi op tijd weggegaan daar.  Zie foto krant.

Daarna het vliegtuig in en vliegen maar. Het was rond de 2 uur vliegen. We hebben een tijdverschil tussen Port Douglas en Alice Springs is 0,5 uur eerder. Dus het tijdsverschil met Nederland is nu 8,5 uur later. Op vliegveld van Alice Springs moesten we uit het vliegtuig lopen met trapje naar beneden. Dus geen terminal maar gewoon uit het vliegtuig stappen en nadien moesten we weer hetzelfde vliegtuig in. Toen we uit het vliegtuig liepen, kwam de warmte ons tegemoet. Het was lekker warm en de warme lucht blies langs je lichaam…Lekker warm. Wat bleek een graadje of 40 !  Wij later het vliegtuig weer in om naar Ayers Rock te vliegen. Dat duurde niet lang ongeveer 45 minuten.

we verlaten Cairns ...

Midden Australië

Aankomst Alice Springs

Alice Springs

Alice Springs Vertrek naar Ayers Rock

Daarna weer uit het vliegtuig lopen en naar de terminal gelopen. Weer lekker warm. Daar onze koffers zoeken en deze waren er natuurlijk. No problems. Toen even de auto ophalen en alles inladen en weg rijden. Het was niet al te druk op het vliegveld, op een gegeven moment waren we daar als enige passagiers. Daarna naar Outback Pioneer Lodge rijden. Daar even inchecken en naar ons verblijf gegaan. Dit was prima natuurlijk. We gaan even op onderzoek uit wat er allemaal te krijgen is en te doen. Er is veel keus om te doen. We zijn even naar de supermarkt gegaan voor wat boodschappen. Daarna even een lekker bakkie genomen en weer de auto in. Het was wel wat bewolkter geworden maar dat mag de pret zeker niet drukken. Het was nog altijd even warm..

Toen naar ons huisje gegaan en de diverse items opgeruimd. Daarna maar wat eten en drinken en even douchen en na zitten. Op een gegeven moment hoorden we het wat regenen. In de verte zagen we dat het weerlichte. Dus dat kan hier ook natuurlijk.. Morgen gaan we op pad richting Uluru (Ayers Rock) en de Olgas. Het zal wel lekker warm worden, dus veel drinken…

Aankomst in Ayers Rock

Connellan Airport: Ayers Rock Resort

16 November 2012

Dag : Vrijdag
Km : 185 km
Weer : Mooi weer, ongeveer 40 graden.

Accommodatie : Outback Pioneer Hotel, Ayers Rock

Vandaag gaan we op pad. De bedoeling is dat we Ayers Rock en De Olgas gaan bezoeken. We hebben eerst ontbeten. Dat ging wat op een jan boere fluit methode. Maar dat ging natuurlijk wel goed. We hebben ons verder gereed gemaakt voor vertrek. We gingen ongeveer 07.30 uur weg, het was rond de 24 graden. Lekker koel. Om het park in te kunnen moet een ieder die er langs komt een toegangskaartje hebben voor het aantal dagen dat je er verblijft. Voor ons is dat maximaal 3 dagen en dat kwam neer op AUD 25 per persoon.  Daarna gingen we onze weg vervolgen en we gaan eerst naar De Olgas toe. Dit zijn grote rots formaties en de hoogste is 548 m. Onderweg kwamen we nog dromedarissen tegen. Wel leuk om te zien.

De Olgas

Rond 08.45 uur kwamen we bij De Olgas aan. Daar hebben we de valley of the winds track gedaan. We gingen tot de 2de lookout : Karingana lookout. De 1ste lookout was : Karu lookout.

Totaal hebben we hier rond de 5,5 km gelopen. We begonnen om 08.45 en waren rond 11.00 uur terug (op het parkeerterrein). We hebben heel veel rotsen gezien en kwamen diverse mensen tegen die daar een tour deden. Het was nog niet zo warm toen we begonnen, maar in de loop van de ochtend ging de temperatuur vlot omhoog. Daarna gingen we naar Ayers Rock (Uluru) toe. Daar kwamen we rond 11.45 uur aan. De temperatuur was toen al 32 graden. Hier hebben we diverse stops gemaakt. We zijn even bij een cultural centre geweest (deze was er nog niet toen Sibbele en jaren geleden ook was)  Daar hebben we even wat gegeten en gedronken. En wat souvenirs gekocht.

Ayers Rock (Uluru)

Geen klimmers vandaag, track gesloten bij 36 graden....

Daarna zijn we naar de rots gegaan. Daar was het niet zo druk en ze beklommen Uluru niet. Het was veel te warm. Als je hem al zou willen beklimmen dan moet je dat in de ochtend doen. Het was nu al meer dan 36 graden. Maar er waren genoeg mensen om de base walk te doen. Dit hebben wij niet gedaan. We zijn er met de auto om heen gegaan. Dat was ook leuk. Het was er niet druk. Misschien de tijd van het jaar of zo.

Toen we gehad hebben besloten we dat we er vanavond weer naar toe gaan om de zonsondergang te zien. Dan moet Uluru mooi rood kleuren al s de zon er op schijnt. We zullen het meemaken. Daarna nog even wat boodschappen gedaan en souvenirs gekocht. We gingen maar weer bij ons huisje kijken. Daar hebben we wat opgeruimd en even rusten. Daarna zijn we richting de zonsondergang gegaan bij Ayers Rock. De zonsondergang is om 19.10 uur. Wij stonden er al om 17.30 uur. Het werd in de loop van de tijd wel aardig druk op de speciale plaats waar de auto’s mogen staan. Het was zeker spectaculair om te zien hoe mooi rood Uluru kleurt.

Om ongeveer 19.30 uur gingen we weer weg en gingen we maar wat eten. Even simpel, we hadden niet zo veel honger. Morgen vertrekken we naar Kings Canyon. Dit wordt een lange rit. Rond de 4 uur duurt het voordat we er zijn. Maar dat zien we morgen wel weer. Nu even lekker douchen en bijkletsen en dan op bed…we gaan er weer vroeg uit. De dagen beginnen vroeg, dus je ligt ook eerder op bed. Mensen zijn hier al voor 06.00 uur in bedrijf zullen we maar zeggen !

17 November 2012

Dag : Zaterdag
Km : 310 km
Weer : Mooi weer, ongeveer 48 graden.

Accommodatie : Kings Canyon Resort, Kings Canyon

Vandaag gaan we naar Kings Canyon toe waar we twee nachten verblijven in een lodge. We zijn vanmorgen rond 06.30 uur opgestaan. De laatste dingen nog inpakken en even ontbijten natuurlijk. We hebben ons uitgecheckt en de reis kan beginnen. We hebben een lange rit voor de boeg.  We gingen om 08.45 uur weg en toen was het rond de 28 graden. We hebben onderweg diverse stops gemaakt voor de foto’s en we stopten even voor om te tanken bij Curtin Springs. Dit was om 09.50 uur. Hier hebben we ook wat koffie gedronken en een praatje gemaakt. De jongen die achter de bar stond was daar aan het werk en hij komt uit Duitsland. Hij is met een maat 4 maanden op stap en ze gaan in Januari weer terug naar Duitsland. Daarna moet hij naar de universiteit.Altijd leuk om even een praatje te maken met mede reizigers en ervaringen uitwisselen.

Tanken bij Curtin Springs.

Na de koffie gingen we weer op pad. Ons einddoel voor vandaag is Kings Canyon. Onderweg kwamen we ook nog een lookout tegen, Mt Connel lookout. Je had zicht op een grote rots wat aan de bovenkant was afgetopt.
Daar was het inmiddels 31 graden. Het was er erg rustig. Het hoogseizoen is voorbij en de meeste mensen vermeiden deze hoge temperaturen. Maar wie gaat er dan wel naar toe ? Wij dus….de toeristen.

Mt Connel lookout

Op een gegeven moment kwamen we de T-Splitsing tegen welke de weg wijst naar Kings Canyon. Hier hebben we even een pitstop gehad en wat gekke foto’s gemaakt. Daarna zijn we verder gegaan naar ons eind bestemming. Onderweg nog een bord tegengekomen van diverse afstanden. Als je van deze weg naar Alice springs wil rijden ben je 513 km lichter !

Onderweg nog een paar stops gehad. We hebben wat gegeten bij een Picnic plaats onderweg. Dit was rond 12.30 uur. Rond 13.00 uur waren we bij Kings Canyon Creek, een roadhouse waar je wat kon drinken, eten etc. We hebben hier wat gedronken.

The Red Centre Way

Nog een paar kilometers...

Daarna gingen we verder en rond 13.30 uur kwamen we bij ons eindbestemming terecht. Daar moesten we nog even wachten aangezien onze kamer nog niet klaar was. Dus we gingen maar even naar de Kings Canyon. Hier kan je verschillende walks doen en dan genieten van de diverse uitzichten die je tegenkomt. Dit gaan we morgen even doen. En we willen dan heel vroeg beginnen, aangezien het wel weer aardig warm kan worden ! Zijn we mooi voor de hitte terug.

Daarna gingen we weer naar het resort toe. Hier konden we in onze kamer. Dit is een eenvoudige onderkomen met geen douche en toilet. Wel een koelkastje en thee en koffie mogelijkheden. Dus het is eigenlijk net kamperen, alleen dan niet in een camper o.i.d.

Hier hebben we ons gesetteld. We gingen de omgeving wat verkennen, je hebt hier hotels, camper sta plaatsen, lodge overnachtingen…dus van alles wat. Een winkel, tank mogelijkheden, een restaurant..dus dat moet goed komen. Daarna hebben we wat gedronken in de bar. Was er niet druk. Daarna gingen we maar wat eten. Dit was zeker lekker. Toen even lekker douchen (shared facilities) en nog wat drinken. Daarna op bed aangezien we vroeg van bed willen om te lopen bij de Kings Canyon. Tot nu toe gaat de reis perfect. Niets op aan te merken. Morgen gaan we een track doen, de Kings Canyon walk van zo’n 6 km. Duurt ongeveer 3 a 4 uur. We gaan vroeg van start is de planning. Rond 05.40 uur weg en dan beginnen we met zons opkomst en dan is het nog lekker fris !