Home

Praktische reisinformatie
Toerisme website Australië

Australie | Algemeen | Phillip Island | Australie 2012

dinsdag 04 december: Melbourne - Phillip Island (circa 145 km)

Accommodatie: All Seasons Ramada Philip Island Resort – BO - ***/ Studio Spa Villa

Het resort is handig gelegen in het centrum van Philip Island op drie kilometer van het Phillip Island Grand Prix Circuit en op slechts twee kilometer van een winkelcentrum en een aantal stranden. Het resort biedt 211 villas die verspreid zijn over het hele resort. U kunt kiezen uit een spa studio of twee-en driekamer villas. Andere faciliteiten die het resort u kan bieden zijn: een health club, een café, een zwembad en een tennisveld.

Phillip Island is een populaire bestemming vanwege zijn nachtelijke Penguin Parade. Elke avond rond zonsondergang kunt u zich hier verwonderen over de kleinste pinguïns ter wereld‚ die hier uit de oceaan opduiken en waggelend over het strand op zoek gaan naar hun nesten. Maar dit schattige schouwspel is niet het enige wat Phillip Island u te bieden heeft. U kunt koala's voeden in het Conservation Centre‚ zonnebadende zeehonden bewonderen bij The Nobbies en de ruige‚ zuidelijke kustlijn met zijn ultieme surfstranden verkennen. De stad Cowes biedt een scala aan restaurants die uw smaakpapillen prikkelen met onweerstaanbare verse kreeft en schelpdieren.

Klik op de kaart voor een uitvergroting

dinsdag 4 december 2012

Vanmorgen weer om 07.00 uur opgestaan en rond 09.30 uur gingen we weer op pad. We hebben uitgecheckt en TomTom geïnstalleerd en we gingen weer op pad. Onderweg moesten we nog even tanken, maar dat duurde even. Maar daar was hij dan…de BP tank station. Onderweg diversen buien gehad en we gingen met 15 graden weg..Bij tank station regende het ook al weer en daar stonden we in onze korte broek en T-shirt te tanken en een ander had een dikke jas en lange broek aan. Hoe bedoel je zomer !

De Verbindingsbrug met het eiland

Ramada Philip Island Resort

We kwamen daar rond 14.30 uur aan. Even inchecken en naar ons huisje toe. Dit zag er weer goed uit. Groot genoeg voor 2,5 dag. Daarna gingen we eerst even boodschappen doen in Cowes voor het avond eten. We hebben eten gekocht voor 2 dagen, ’s ochtends en ’s avonds. Daarna weer thuis gebracht en gingen we wat rond rijden.

Philip Island

Smiths Beach

Pyramid Rock

Kitty Miller Bay: Stormachtig weer...

Cat Bay

Met moeite konden we foto’s/film maken ivm de harde wind. Daarna gingen we naar Kitty Miller Bay. Ook weer erg ruig en winderig. Er was ook een surfer bezig om te surfen met de hoge golven. Daarna terug gereden naar ons huisje om eten te koken, broccoli en stukje vlees en aardappels en custard vla toe. Lekker hoor. Wat we morgen gaan doen dat zien we dan wel weer !!

Eten klaarmaken

woensdag 5 december 2012

Het is vandaag Sinterklaas in Nederland. Vandaag gaan we Philip Island even verkennen.. We gingen vandaag om 08.00 uur van bed af ! Ja even uitslapen. En rond 10.00 uur weg. We hadden vannacht een paar buien te verwerken. Het was ook erg winderig.

The Nobbies Boardwalk

Meeuwenkolonie

Swan Lake

Ventnor (Grossard Point)

Red Rocks (Red Rocks Road)

Cowes Main Beach

Superb Fairy - Wren (male) Koala Park

Galah Eolophus Roseicapillus

Daarna gingen we naar huis toe en gingen we het eten klaar maken. Het verhaaltje weer even maken en de foto’s bekijken. Morgen zijn we hier ook nog en dan gaan we ook nog wat andere dingen bekijken die we vandaag niet hebben gezien.

donderdag 6 december 2012

Vandaag hebben we weer even uitgeslapen. Rond 08.30 uur gingen we van bed af. En rond 10.00 uur gingen we weg. Vandaag gaan we het 2de deel van het eiland bekijken. Het weer wordt beter hier. Geen harde wind en regen !

Anzacs Beach

Woolamai Beach

Scholieren bezig met surf rescue

RSL Woolamai Beach Surf Lifesaving Club

Cape Wooiamai walking track: 3 km return

Bestemming bereikt...

Newhaven

Churchill Island - verbindingsbrug.

Daarna zijn we naar Cowes gegaan om nog wat boodschappen te doen voor het avond eten. Morgen gaan we hier weer weg. Dan gaan we naar Limosa Rise toe.

vrijdag 7december 2012

Vandaag vertrekken we van Philip Island en gaan naar Wilsons Promontory Limosa Rise. We gingen rond 08.00 uur van bed af en rond 09.30 uur gingen we weg.